Gå ner i vikt med en dietdagbok

Känner du att du att du kanske behöver gå ner i vikt? Vill du gå ner någon storlek och åter vara slank och smal? Vill
du få förnyad energi och uppskatta livet? Då är en en dietdagbok ett ovärdeligt verktyg.

Det är bara att inse. Det är svårt att gå ner i vikt. Skulle det vara enkelt att gå ner i vikt så skulle det inte finnas någon fetma här i världen och alla skulle vara glada och smala.

Det är därför inte är fel med experthjälp när vi vill gå ner i vikt. Genom att implementera och nyttja deras expertis
så kan vi utveckla våra egna kunskap och i slutändan våra liv.

Skaffa en personlig tränar, träna i grupp eller sök hjälp online, huvudsaken är att du försöker. Vänta inte tills dess att din vikt skapar problem för din hälsa.

När man för budget så antecknar man alla utgifter och inkomster. En dietdagbok är precis samma sak. Det är av stor
vikt att anteckna all mat man äter och hur mycket man rör på sig. Det här möjligör att vi kan se vad det är vi egentligen äter och hur mycket vi (kanske inte) rör på oss. Denna kunskap gör oss redo för att gå ner i vikt.

3 anledningar till att föra dietdagbok när du vill gå ner i vikt:

1. När man skriver ner hur man äter och rör på sig så ger det en tankställare för hur vi egentligen lever våra liv.

2. Om du för anteckning NÄR du äter så kan det hjälpa att identifiera om du äter bara för att du har tråkigt eller om du faktiskt är hungrig. Det ger dig möjlighet att bryta dålig beteende.

3. Genom att föra anteckningar över vad du äter så lär du dig att vara sann mot dig själv. Du får en klar bild av vad du verkligen äter och kan ta fram en plan för att hantera detta.

Fyra saker att tänka på när du vill gå ner i vikt

Att vara överviktigt och vilja gå ner i vikt kan vara både svårt och jobbigt. Alla vill vi leva ett hälsosamt liv varför det idag finns ett oländligt antal olika metoder för att gå ner i vikt. För att hjälpa dig lyckas så kommer denna artikel ta upp fyra saker att tänka på när du vill gå ner i vikt och skall välja metod.

Det första du skall göra är att inte stressa upp dig. Att gå ner i vikt är ett långsiktigt företag som inte bara låter dig bära kläder i mindre storlekar, det kommer även var positivt för din hälsa. För det krävs tålamod, motivation och beslutsamhet. Har du detta, eller intalar dig att du har dett så kommer du att nå långt.

Träning och motion är en av de absolut viktigaste punkterna när du vill gå ner i vikt. Även här finns det oändligt många sätt att göra det på. Du kan promenera, du kan jogga, du kan köpa ett gymkort. Valet är ditt. Huvudsaken är att du väljer en metod som passar dig och dina behov. Träningen måste komma naturligt, gör den inte det så kommer du att misslyckas.

I anslutning till träningen så är minskat energiintag av stor vikt när du vill gå ner i vikt. Vill du gå ner i vikt så måste du förbränna mer energi än vad du tar in. Först när du gör detta så kommer du se de överflöda kilona att försvinna. Vad som är viktigt att komma ihåg är att detta inte betyder att du skall svälta dig själv, då är du helt fel ute. Du skall vara medveten om vad du äter och vad som du stoppar i dig innehåller. Variera din kost och ät minst 3 mål mat om dagen.

Var inte blyg. Har du problem med att gå ner i vikt? Ingen fara. Det finns många, många fler i din situation. Du kan träna tillsammas med andra på ett gym. På Internet så finns även mycket hjälp att tillgå.

5 vanliga och ovanliga bantningsmetoder

För den som vill gå ner i vikt snabbt idag så finns det många många bantningsmetoder att välja i mellan.  Vissa bantningsmetoder kräver bara att du är något mer medveten om vad du äter, hur du tränar eller hur då lever ditt liv allmänt. Andra är betydligt mer drastiska än så och väljer att lägga sig på operationsbordet när de letar och väljer bantningsmetoder. Hur man än väljer så finns det många faktorer som spelar in och man skall alltid välja de bantningsmetoder som passar individens behov mest.

Följande lista är en samling av de vanligaste typerna av bantningsmetoder som finns idag.

Viktminskningsprogram
Det här är är det absolut vanligaste valet många gör när det botaniserar bland bantningsmetoder. Vanligtvis är dessa mycket omfattande och kontrollerar allt från vad du äter till hur du tränar. Vissa är enklare att följa och andra är svårare. Exempel på kända viktminskningsprogram är GI-dieten eller trendiga The Fatburning Furnace från USA.

Bantningspiller
Det finns en stor marknad för olika typ av bantningspiller. Många fungerar inte alls och är mer eller mindre sockerpiller. Andra faktiskt fungerar bättre än vad man kan tro. Ett exempel på detta är Hoodia, en liten, oskyldig kaktus från Afrikas öken som fick reportrar från BBC (Brittiska motsvarigheten till SVT) att sluta ät helt och hållet.

Trenddieter
Dessa bantningsmetoder är dom man kan läsa om i kvällstidningar och ofta i samband med någon Hollywoodkändis. De lovar att du skall gå ner 10kg i vikt på en månad utan minsta ansträngning. Överlag så lovar dessa mirakel men håller ofta tunt.

Andra metoder
Under denna kategori faller alla andra bantningsmetoder, redskap, bantningsplåster och vad det nu må vara som kan hjälpa dig att gå ner i vikt. Precis som med trenddieterna så lovar dessa ofta runt men håller tunt.

Operationer
Bantningsmetoder som innebär operationer för att gå ner i vikt skall alltid ses som den absolut sista utvägen. Vanligt gör man olika typer av fett-sugningar eller ingrepp i matsäcken för att minska möjligt matintag.



Hälsoblogg