Bli smal med Isodieten

Dela gärna vår sida!

Isodieten är framtagen av Fredrik Paulún och framtagen för den som vill gå ned i vikt och bli smal.

Iso är hämtat från grekiskan och betyder lika. Isodieten handlar det om lika mycket kalorier från de viktigaste näringsämnena. 33% av energin kommer från således kolhydrater, 33% från protein och 33% från fett. Förutom detta så tar Isodieten även hänsyn till alla andra små, men minst lika faktorer i maten så som vitaminer, mineraler, antioxidanter och fibrer. Isodieten blir därför en balanserade kosthållning, perfekt för dig som vill bli smal. I motsats till andra dieter där du berövas på viss typ av kost och näringsämnen så handlar Isodieten således om balans.

Om du vill bli smal så är hunger och sötsug är det absolut största hotet mot kalkylerade matval och snabb viktminskning. Isodieten berövar dig inte på mat och du äter 5 gånger om dagen, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Dieten är utvecklad för att du skall äta så mycket långa kolhydrater som möjligt för att du skall bli smal och nå långsiktigt viktminskning.

Isodieten i sig består av flera olika element, alla utvecklade med varandra för att maximal effekt när du vill bli smal.

Isoprogrammet
Isoprogrammet är ett enkelt och roligt sätt att gå ned i vikt med. Fördelen med programmet är att du får färdigautvecklade menyer med tillhörande inköpslistor och träningsscheman som är specialanpassat till dina behov.

Isoskolan
Isoskolan ger dig all kunskap du behöver bli smal och befästa din nya livsstil. Isoskolan förklarar hur Isodieten fungerar på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt.

Väljer du att bli medlem på Isodietens community så ingår även en videoskola, veckovisa chattar med experter på Isodieten och verktyg för att anpassa dieten till dina behov och mål.

Isodietens upphovsman, Fredrik Paulún, utlovar att om du följer du Isodieten till punkt och pricka, både vad gäller kost och motion, att kan du räkna med en viktminskning på i snitt 1 kg i veckan.

Dela gärna vår sida!

Relaterade inlägg:

  1. Simma dig smal
  2. Gå ner i vikt med en dietdagbok
  3. Gå ner i vikt med löpning
  4. Banta snabbt med mental styrka
  5. Gå ner vikt med rätt bantingspreparat

Lämna en kommentar



Hälsoblogg