3-Timmarsdieten

prova diet2 3 TimmarsdietenGlöm bantningshets och smalmetoder. Ät var tredje timme — och gå ner i vikt. Anna Ottosson heter författaren bakom dieten 3-timmarsdieten som hjälper dig gå ner 1 kilo i veckan.

Grunderna

3-timmarsdieten handlar om att äta med rätt frekvens och i rätt mängder.  Precis som namnet avslöjar, går den ut på att man ska äta var tredje timme (frukost, lunch, middag och två mellanmål) för att på så sätt balansera blodsockernivåerna. Med en jämn blodsockernivå så blir det lättare undvika småätande och sötsaker.

Anna talar om kontroll. Äter du regelbundet och på utsatta tiders blir du inte ”döhungrig” då du kan stoppa i dig lite av varje utan att tänka på konsekvenserna. Det gäller med andra ord att ta kontroll över ditt ätande.

3timmarsdieten 3 Timmarsdieten

Anna Ottosson är en av Sveriges ledande dietister, vice ordförande i Dietisternas Riksförbund och en välkänd kostexpert från TV, radio och tidningar. Hon har under flera år framgångsrikt hjälpt människor att nå sin drömvikt, både i landstingets regi och via sin egen mottagning med privatkonsultationer på Grand Hotel och Sturebadet i Stockholm. Anna Ottosson har anlitats av en rad kända artister, idrottsmän och politiker.

Rekommenderad kost

Med 3-timmasdiet så kan du i mångt och mycket äta vad du vill. Det finns ingen direkt förbjuden frukt. Fokus i boken ligger dock på frukt, fibrer och grönsaker. Du kommer inte behöva ge upp varken potatis, ris, pasta, kött eller fisk. Samtidigt som den försöker minimera onödigt intag av socker och fett.

Tallriksmodellen har till stora delar legat till grund för vad och hur du skall äta.

Rekommenderad träning

Man uppmuntras att hitta en aktivitet som passar ens  egna smak. Rekommenderade aktiviteter inkluderar promenader, simning, dans, vandring och lagsporter. I snitt rekommenderas 30 minuters motion eller träning av någon typ dagligen.

Kostnad

3-timmarsditen kan du köpa för 143 kr hos Adlibris.

Fördelar

  • 3 timmars dieten reglerar inte vad du äter i detalj.
  • 3 timmars dieten kräver normalt ingen stor omställning.
  • 3 timmars dieten är anpassad för lånsiktig viktminskning
  • Kunnig författare med många goda generella kost och träningstråd.

Nackdelar

I mångt och mycket så är 3-timmarsdieten vad man skulle kalla en normal diet som många av oss redan följer. Så om du redan äter relativt normalt så kanske du inte kan få ut så mycket av denna diet.

Sammanfattning

3-timmarsdieten är en bok och diet för dig som älskar mat och som vill fortsätta äta gott samtidigt som du tappar i vikt. Anna Ottosson hjälper dig att gå ned ett kilo i veckan utan att gå upp igen. Fakta, instruktioner och recept varvas med praktiska test. Dieten är perfekt för dig som sedan tidigare inte prövat någon diet och vet med dig att du inte har disciplinen att klara av svårare och mer omfattande dieter.

Rösta

Har du prövat den här dieten? Sätt då gärna ett betyg på den här dieten. Genom att göra detta så hjälper du andra att välja en diet som fungerar.

VN:F [1.9.15_1155]
Betyg: 4.9/10 (28 röster totalt)

prova diet 3 Timmarsdieten


3-Timmarsdieten, 4.9 out of 10 based on 28 ratings


Hälsoblogg