Abs dieten

prova diet2 Abs dietenAvund är en kraftfull känsla. När vi bläddra igenom tidningar om träning och motions så är allt vi ser stenhårda tvättbrädor som gör oss gröna av avundsjuka och om vi har tur, motiverar oss att komma i form. Om du vill lämna avundsjukan bakom dig så har David Zinczenko, redaktör på tidningen ‘Mens Health” skapat en diet, Abs dieten, som skall hjälpa dig med just detta.


Grunderna

abs dieten Abs dietenUnder många år de flesta idrottsmän, fitnessmodeller och bodybuilders har tillämpat samma grundläggande angreppsrätt för att nå en slank kropp. Principen innebär att du äter en proteinrik kost ofta (5-6 gånger per dag) och tränar regelbundet. Och det ger resultat.

Tyvärr har många valt att helt strunta i detta och istället stirrat sig blinda på exempelvis dieter med lågt kaloriintag.

Abs dieten sammanställer denna kunskap i en diet som främst är riktad till män men även fungerar för kvinnor och andra också.

Rekommenderad kost

Abs dieten presenterar en mycket specifik plan tillsammans med recept för hur du ska äta. Även vilken typ livsmedel är också väldigt specificerat genom 12 så kallade Power Foods.

  • Mandel och andra nötter
  • Bönor och andra baljväxter
  • Spenat och andra gröna grönsaker
  • Fettfria mjölk, yoghurt, ost och keso
  • Havre
  • Ägg
  • Kalkon och annat magert kött inklusive biff, kyckling och fisk
  • Jordnötssmör
  • Olivolja
  • Fullkornsbröd och spannmål
  • Proteinpulver
  • Hallon och andra bär

Du ska äta tre måltider varje dag med ett litet mellanmål mellan varje mål. Måltider består till stor del av av magert protein, magra mejeriprodukter, fullkornsprodukter, proteinpulver, hälsosamma fetter och massor av gröna grönsaker. Varje måltid innehålla en balanserad andel kolhydrater, fett och protein.

Rekommenderad träning

Abs dieten presenterar ett träningsprogram som lovar att hjälpa dig att bränna fett och samtidigt bygga muskler. Programmet består av att träning 30 minuter tre gånger i veckan. Med tiden kommer du att öka din fysiska träning och inkludera vikt-träning för de viktigaste muskelgrupper som rygg, bröst och ben. Inklusive 30-45 minuter konditionsträning.


Kostnad

Du kan köpa boken Abs dieten hos Adlibris för 174 kr.

Fördelar

  • Abs-dieten förespråkar daglig träning och hälsosam kost.
  • Abs-dieten ingen trenddiet.

Nackdelar

  • Endast ett kapitel handlar om att få magmuskler som en tvättbräda resten handlar om hälsosam kost
  • Abs-dieten riktar sig mer till män än kvinnor

Slutsatser

Abs dieten lovar att den som väljer just Abs dieten inte bara kommer att förvandla magmusklerna, utan hela sitt liv på 6 korta veckor. Med motivation, hälsosam kost och riktad träning så kommer du vara på väg mot ett mycket hälsosammare jag, inklusive ett liv fritt övervikt, hjärt- och kärlsjukdomar, dietbetes och andra följdsjukdomar.

VN:F [1.9.15_1155]
Betyg: 4.5/10 (4 röster totalt)

prova diet Abs dieten

Abs dieten, 4.5 out of 10 based on 4 ratings


Hälsoblogg