Gå ner i vikt med en dietdagbok

Dela gärna vår sida!

Känner du att du att du kanske behöver gå ner i vikt? Vill du gå ner någon storlek och åter vara slank och smal? Vill
du få förnyad energi och uppskatta livet? Då är en en dietdagbok ett ovärdeligt verktyg.

Det är bara att inse. Det är svårt att gå ner i vikt. Skulle det vara enkelt att gå ner i vikt så skulle det inte finnas någon fetma här i världen och alla skulle vara glada och smala.

Det är därför inte är fel med experthjälp när vi vill gå ner i vikt. Genom att implementera och nyttja deras expertis
så kan vi utveckla våra egna kunskap och i slutändan våra liv.

Skaffa en personlig tränar, träna i grupp eller sök hjälp online, huvudsaken är att du försöker. Vänta inte tills dess att din vikt skapar problem för din hälsa.

När man för budget så antecknar man alla utgifter och inkomster. En dietdagbok är precis samma sak. Det är av stor
vikt att anteckna all mat man äter och hur mycket man rör på sig. Det här möjligör att vi kan se vad det är vi egentligen äter och hur mycket vi (kanske inte) rör på oss. Denna kunskap gör oss redo för att gå ner i vikt.

3 anledningar till att föra dietdagbok när du vill gå ner i vikt:

1. När man skriver ner hur man äter och rör på sig så ger det en tankställare för hur vi egentligen lever våra liv.

2. Om du för anteckning NÄR du äter så kan det hjälpa att identifiera om du äter bara för att du har tråkigt eller om du faktiskt är hungrig. Det ger dig möjlighet att bryta dålig beteende.

3. Genom att föra anteckningar över vad du äter så lär du dig att vara sann mot dig själv. Du får en klar bild av vad du verkligen äter och kan ta fram en plan för att hantera detta.

Dela gärna vår sida!

Relaterade inlägg:

  1. Gå ner vikt med rätt plan – Del 3/3
  2. Gå ner i vikt snabbt med Hoodia
  3. Gå ner vikt med rätt plan – Del 1/3
  4. Gå ner i vikt snabbt med sunt förnuft
  5. Gå ner vikt med rätt bantingspreparat

Lämna en kommentar



Hälsoblogg