Börja gå ner i vikt – del 3

Dela gärna vår sida!

Du har tagit beslutet. Du har bestämt dig för att gå ner i vikt. Du har tagit det första viktiga steget. Men hur fortsätter du? Med hundratals olika dieter att välja mellan hur tar man enklast nästa steg?

I en serie om 4 inlägg så kommer vi presentera hur du kan påbörja din resa mot ditt nya jag. Vi ger dig handfasta tips om hur du skall förbereda, inleda och fortsätta din diet för att gå ner i vikt långsiktigt. I dagens inlägg så behandlar vi träning och motion. Hur mycket måste men egentligen träna får långsiktigt och stabil viktminskning?

För att du skall gå ner i vikt och för ett allmänt sunt leverne så bör man sikta på att försöka motionera på något sätt i 1 timme om dagen. Mer en så betyder ofta onödig stress på kroppen. Vilken träningsform som passar dig är ytterst individuellt. Testa dig fram tills du hittar något som passar dig.

Vad som är bra är att du inte behöver lägga ned all denna tid vid ett tillfälle. Om du kan promenera till jobbet eller cykla till jobbet så har du vunnit mycket redan där och behöver inte infinna dig i elljusspåret i hela 60 minuter efter jobbet.

Stegräknaren är faktiskt underskattat verktyg för att mäta hur mycket du behöver eller skall röra dig. Sikta på mellan 10.000 och 12.000 steg om dagen.

Det kommer aldrig vara enkelt att lägga om gamla vanor om du tidigare inte motionerat. Även för en person som tränat sedan tidigare kan intyga att det många gånger är jobbigt att ge sig ut. Belöningen kommer efteråt. När vågen pekar nedåt och hälsan uppåt.

Dela gärna vår sida!

Relaterade inlägg:

  1. Börja gå ner i vikt – del 2
  2. Börja gå ner i vikt – del 1
  3. 3 tips när du vill börja gå ner i vikt snabbt
  4. Gå ner vikt med rätt plan – Del 1/3
  5. Gå ner vikt med rätt plan – Del 3/3

Lämna en kommentar



Hälsoblogg