Hälsosam bantning och viktminskning i 10 delar – del 2

Dela gärna vår sida!

Många människor tror att det enda kravet för att gå ner i vikt handlar om total och fullständigt omställning för att lyckas. Men som med mycket annat här i livet så är lagom bäst. Vare sig det gäller kost eller träning. Alla behöver vi en perfekt balans av kolhydrater, proteiner, fett, fibrer, vitaminer och mineraler för att mål allra bäst.

Det är viktigt att förstå att man inte skall undvika olika typer av råvaror helt och hållet. En naturligt följd av bristen av vissa råvaror och födoämnen blir endast att du kommer vilja ha dessa ännu mer, och att ett eventuellt nederlag kommer vara ännu tyngre när väl äter det du undvikit. Istället för att helt undvika sötsaker och annat ohälsosamt helt och hållet, börja med att försöka äta mindre och äta dem mindre ofta. Med tiden så kommer det bli lättare att undvika dessa fällor.

Små portioner är nyckeln. Om du äter ute eller lagar mat så skall du noga observera hur mycket mat du beställer, undvika extra portioner och tänk på hur mycket du lägger upp. Njut av maten istället för att slänga i dig den så kommer du inte föräta dig.

Även träningen skall konsumeras i lagom mängder inledningsvis. Att läsa en blogg om träning, välja ut ett antal övningar och sedan ge järnet fungerar i 9 fall av 10 inte alls. Börja med enklare aktiviteter som promenader, löpning eller simning innan du tar dig itu med de mer avancerade och krävande aktiviteterna.

Dela gärna vår sida!

Relaterade inlägg:

  1. Hälsosam bantning och viktminskning i 10 delar – del 1
  2. Detox, del 3: Hur fungerar Detox när jag vill gå ner i vikt snabbt?
  3. 10 tips för att banta snabbt!
  4. 10 sätt att bränna fett
  5. Börja gå ner i vikt – del 2

Lämna en kommentar



Hälsoblogg