Snabbguide till snabb bantning

Dela gärna vår sida!

Den stora majoritet av alla program för att banta snabbt och gå ned i vikt snabbt är inte bra för din kropp i längden och de resulterar i många fall med att du går upp i vikt igen direkt efter att du slutat med dieten. För att banta snabbt så måste du minska ditt kaloriintag. Det som är bra med detta betyder inte att du måste sluta äta bara för det.

Det absolut bästa sättet att banta snabbt är att välja en diet som betyder att du äter regelbundet, minst 4 gånger per dag, gärna fler, för det handlar inte om hur många gånger du äter, utan det handlar om vad du äter och hur du äter det. Gemensamt för de personer som faktiskt lyckas med att banta snabbt är att de planerar sina måltider varje dag, in i minsta detalj.

Det är viktigt att du börjar enkelt och sätter små mål för dig själv. Du skall försiktigt minska antalet kalorier i ditt kost för att så småningom nå den kritiska punkten när du börjar tappa i vikt snabbt, utan att du känner dig hungrig.

För att göra det här så behöver du börja äta en annan typ av livsmedel. Sikta in dig på frukt, grönsaker, fullkorn, kyckling, kött med låg fetthalt och mejeri produkter med ett lågt fettinnehåll. Börja i ett tidigt skede att fasa ut alla produkter i ditt skafferi och kylskåp som innehåller höga halter av raffinerat fett och socker. Fokusera på de nyttiga fetterna du kan finna i exempelvis avokado, nötter och olivolja.

Socker skall självfallet undvikas i så stor utsträckning det bara går. Socker orsakar bara en stegring i blodsockret för att sedan falla tillbaka igen och du kommer känna dig hungrig igen vilket betyder att du äter igen. Vill du stilla ditt sötsug så ta en frukt eller ät grönsaker. Sikta på 4,5 porioner frukt och grönt varje dag.

Kombinera en diet enligt ovan med ett bantningspreparat med dokumenterade effekter och lätt träning (se våra enkla träningstips) så kommer du se resultat, snabbare än vad du tror.

Dela gärna vår sida!

Relaterade inlägg:

  1. Kolhydraternas relation till snabb bantning
  2. Välkommen till bantasnabbt.se
  3. Svält är inte att banta snabbt!
  4. Enkla träningstips – #2 – Benböj
  5. Enkla träningstips – #6 – Sittande upphopp

Lämna en kommentar



Hälsoblogg