Enkla träningstips – #2 – Benböj

Dela gärna vår sida!

Vi vet, det är näst intill omöjligt att börja träna för att att banta snabbt. Vi tänkte därför att vi en gång varje dag skall ge dig en ny övning som kan hjälpa dig att banta snabbt. Ingen av de övningar som vi kommer presentera kommer kräva att du tar dig till ett gym. Utan du kommer kunna alla övningar hemma i vardagsrummer, nästan. Dags för dagens övning!

Tips #2 – Benböj

Dagens övning är benböj.Om du tänker efter så är rumpan och benen dina absolut största muskelgrupper i kroppen. Som du förstår då förbränner du mycket fett om du aktiverar dem. Du börjar övningen med att stå ungefär axelbrett med benen för att sedan sänka ned rumpan i nästan sittande position. Håll kvar i någon sekund och res dig sedan upp igen. Håll ut armarna om det hjälper med balansen. Gör denna övning 20 x 3 med kort kort vila mellan varje set. Kom ihåg att vara rak i ryggen! Genomför gärna den här övningen efter dagens promenad så att du verkligen känner att övningen tar i ben och rumpa!

Dela gärna vår sida!

Relaterade inlägg:

  1. Enkla träningstips – #1 – Snabba promenader

Lämna en kommentar



Hälsoblogg