Enkla träningstips – #4 – Liggande benlyft

Dela gärna vår sida!

Dagens övning är perfekt för dig som bantar snabbt och vill ta fram ditt sexpack lagom till sommaren. Vill du bara träna bort fettet runt magen är denna övning perfekt för det också, men då i kombination med gång. Ingen övning utesluter inte den andra. För dig som känner att du behöver en extra skjuts i din träning så vill Bantasnabbt.se rekommendera de bantningspreparat som finns att tillgå och som vi skrivit om på vår hemsida. För även om de inte kommer banta åt dig 100%, så kommer de dramatiskt att skynda på din viktminskning.

Enkla träningstips – #4 – Liggande benlyft

Dagens övning är en riktigt hårdkörare för magen om du gör den rätt. Det du skall göra är att hämta en handduk eller ett täcke och lägga på golvet om du vill ha ett mjukare underlag. Lägg dig sedan på rygg, benen ihop, och armarna utefter sidan på kroppen. Börja sedan med benen ihop att lyfta dina fötter och ben, cirka 40 cm upp i luften och sedan ner igen så att de precis svävar ovanför golvet. När du väl lyft upp benen så skall hälarna inte nudda golvet igen för än du är klar med dina repitioner. Genomför 30 x 3 sådana repitioner. En variation är att endast lyfta upp fötter och ben, dock inte lika högt, 20 cm räcker för att sedan försöka hålla dem där så länge det går. Känn hur det drar i magen!

Dela gärna vår sida!

Relaterade inlägg:

  1. Enkla träningstips – #2 – Benböj
  2. Enkla träningstips – #3 – Stepping
  3. Enkla träningstips – #1 – Snabba promenader

Lämna en kommentar



Hälsoblogg