Enkla träningstips – #6 – Sittande upphopp

Dela gärna vår sida!

Äntligen helg! Men det betyder såklart inte att du slipper dagens enkla träningstips! Dagens övning är en vidareutveckling på gårdagens övning och ämnar pusha dig ännu lite mer. Hur går det förresten? Utöver träning? Har du funnit en diet som passar dig? Lämna gärna en kommentar till det här inlägget så får vi höra hur det går för just dig!

Enkla träningstips – #6 – Sittande upphopp

Dagens träningstips är alltså en vidareutveckling av gårdagens övning. Den här gång så skall du inte bara sätta dig ned så pass långt att du kan sätta handflatorna i marken. Vi ska gå lite längre. Den här gången så ska du börja övningen med att sätta dig ned på rumpan med benen rakt ut. Häv upp dig på fötter med händer och armar och när du fått fotfäste, hoppa rakt upp med full kraft. Ta hjälp av armarna. Landa och ta emot dig med benen och sätt dig ned på rumpan med benen rak ut igen. Börja om! Den här gången kör vi bara 3 x 20 , men det betyder att vi vill se lite tempo. Ta tid! Hur lång tid tog det?

Dela gärna vår sida!

Relaterade inlägg:

  1. Enkla träningstips – #5 – Upphopp
  2. Enkla träningstips – #4 – Liggande benlyft
  3. Enkla träningstips – #2 – Benböj
  4. Enkla träningstips – #3 – Stepping
  5. Enkla träningstips – #1 – Snabba promenader

Lämna en kommentar



Hälsoblogg