Enkla träningstips – #7 – Push Ups

Dela gärna vår sida!

Ni kanske märkte att vi inte presenterade någon övning i går. Det finns en anledning till det. När man vill banta snabbt och nå en snabb viktminskning så vill man inte köra slut på sig direkt. Att snabbt tappa i vikt är inte alltid roligt. Därför skall man vila från träningen en gång i veckan. Söndagarna är de perfekta vilodagarna. Gör något roligt och fokusera inte på din vikt och hur du skall göra för att gå ned i vikt. Unna dig något gott och nyttigt och njut av livet – känn hur träningen från förra veckan sakta ger resultat!

Men, idag är det som sagt Måndag, och ny vecka, så det betyder ny övning.

Enkla träningstips – #7 – Push Ups

Att träna allsidigt är viktigt när du vill gå ned i vikt snabbt. Därför är det viktigt att du tränar alla delar av kroppen. Idag är det dags för de traditionella armhävningar. Inga vidare introduktioner behövs här. Försök göra 30 stycken i set om 10. Orkar du inte så kan du förenkla övningen lite och göra dem på knä. Kom ihåg att de alltid är de sista armhävningarna, de mest jobbiga, som tar allra mest. Kör hårt!

Dela gärna vår sida!

Relaterade inlägg:

  1. Enkla träningstips – #1 – Snabba promenader
  2. Enkla träningstips – #5 – Upphopp
  3. Enkla träningstips – #3 – Stepping
  4. Enkla träningstips – #2 – Benböj
  5. Enkla träningstips – #4 – Liggande benlyft

Lämna en kommentar



Hälsoblogg