Enkla träningstips -#9 – Stoldips

Dela gärna vår sida!

Dags för övning nummer 9 i vår serie över enkla träningstips med övningar som du kan göra hemma och utan massa träningsverktyg och maskiner. Dagens övning är för dig som vill stärka armarna och samtidigt kanske bränna lite av det ”gäddhäng” som du kanske dras med.

Enkla träningstips -#9 – Stoldips

För den här övningen behöver du två vanliga köksstolar. Ställ dem brevid varandra med ett avstånd motsvarande din axelbredd. Placera dig själv mellan stolarna och stödj din vikt på din händer och handflator som du placerat på stolarna. Fötter och ben skall vara raka framför dig. Nästa steg är att du sakta skall sänka din kropp nedåt tills dess att din överarmar är parallella med stolssitsen. Pressa dig sedan upp igen tillbaka till utgångsläget. Genomföra 10 dips i 3 set. Kör hårt!

Dela gärna vår sida!

Relaterade inlägg:

  1. Enkla träningstips – #5 – Upphopp
  2. Enkla träningstips – #6 – Sittande upphopp
  3. Enkla träningstips – #3 – Stepping
  4. Enkla träningstips – #8 – Utfall
  5. Enkla träningstips – #7 – Push Ups

Lämna en kommentar



Hälsoblogg