Gå ner vikt med rätt plan – Del 1/3

Dela gärna vår sida!

Att gå ner vikt är inte alltid så lätt som många vill få det till att vara. En början är att sätta upp mål för vart du vill nå och sedan hur du vill nå dit. Ett sätt att göra det är boka en tid med en dietist och en personlig tränare, problemet är att bara det att det är dyrt och många har inte råd med det proffesionell hjälp. Det är då man får hjälpa sig själv. Detta är del 1 av 3 i en serie av bloggar som ska hjälpa dig att själv sätta upp en plan för hur just du ska gå ner vik. Det vi börjar är målet du vill nå? Vill du gå ner 5, 10, 20 eller 30 kilon?

Börja med att formulera dina mål och dela upp dem i delmål.

Specificera ditt mål – Ett exempel kan vara att du vill gå ned 10kg på 2 månader.

Mätbara mål – Självfallet så vill du kunna mäta ditt mål. Enklast är att mäta kilon.

Vad är ett möjlig mål – Att gå ned 20kg är kanske att sätta ribban väl högt. Vad känner du själv att du klarar av?

Realistiskt mål – Att gå ned 10kilo på 1 vecka är inte ett realistiskt mål. Var ärlig mot dig själv när du sätter dina mål.

Upprätta en tidsplan – När ska du ha nått dina mål. Sätt upp exakta datum och håll dig till dem benhårt.

Så, sätt dig ner och börja skissa på din mål tills i morgon. I nästa del i denna serie kommer vi diskutera hur du formulerar din plan, vilka dieter du ska välja, hur du vill träna och vilka bantningspreparat du vill använda, för att nå dina mål.

Dela gärna vår sida!

Relaterade inlägg:

  1. Gå ner vikt med rätt bantingspreparat
  2. Banta snabbt med mental styrka
  3. Banta snabbt med egen diet
  4. Att banta snabbt – hur man väljer rätt metod
  5. Banta snabbt och tappa vikt långsiktigt

Lämna en kommentar



Hälsoblogg