Träningsform: Aerobics

Dela gärna vår sida!

Dagens träningsform i vår serie av träningsmetoder är för dig som vill gå ner i vikt är den välkända träningsformen aerobics. En träningsform som de flesta säkerligen har hört talas om.

Aerobics är en högintensiv träningsform som utförs till musik. Aerobics kommer få igång hjärta och lungor, hjälpa dig bränna fett och stärka din kropp, form och styrka. Träningen som utförs i takt till musik leds ofta av en instruktör som leder de som tränar igenom ett program av fördefinierade rörelser.

Fördelar

Utöver att gå ner i vikt så finns det fler andra positiva effekter från att träna aerobics.

  • Aerobics är bra för din kondition och din uthållighet och på köpet få lägre blodtryck och lägre kolesterol.
  • Aerobics stimulerar blodcirkulationen och stärker  ditt immunsystem.
  • Stärker dina muskler och minskar din skaderisk.

Innan du börjar med aerobics så skall du välja ut en träning, normalt så finns dem på ditt lokala gym och i tre nivåer, nybörjare, medel och avancerad. Ett pass vara normalt i 45 minuter.

Aerobics involverar en en rad olika övningar som tränar hela din kropp, från lätt jogging, hopp, skutt och armhävningar och sit-ups. En instruktör tar dig genom de olika övningar men början i lågintensiv uppvärmning. Från det så byggs passet upp och du förbränner kalorier.

Träningspass finns inte bara för den som vill gå ner i vikt, det finns även pass för gravida, äldre, och personer som rehabiliterar från skador. Således så aerobics bra för många olika människor.


2922229562 e38da83160 b1 Träningsform: Aerobics

Dela gärna vår sida!

Relaterade inlägg:

  1. Dagens träningsform: Cykling

En kommentar till “Träningsform: Aerobics”

  1. Alma säger:

    Hejsan!
    Fin läsning och intressant blogg!
    Kika gärna in på min om du har lust…
    Ha en fin dag!
    Kram

Lämna en kommentar



Hälsoblogg