Dagens träningsform: Cykling

Dela gärna vår sida!

Dags igen för ännu en träningsform för dig som vill gå ner i vikt. Dagens träningsform är cykling.

Med en viss tröskel, i och med att du måste ha en cykel, så är cykling ett perfekt alternativ om du tröttnat på att gå på gymmet eller att löpa. Perfekt för dig som vill bli av med några överflöda kilon.

Så, genom att gå ut i garaget, ta fram cykeln och ge dig ut på en längre tur kan du förbränna ett antal kalorier. 1 timme cykling med en medelhastighet om, egentligen långsamma, 20 km/h är tillräckligt för att förbränna närmare 500 kalorier.

ga ner i vikt cykla Dagens träningsform: Cykling

Hur man cyklar behöver inte förklaras närmare, men vi tycker ändå att några tips är på plats för att du skall få en så behaglig tur som möjligt.

Cykla och gå ner i vikt – några tips

  • Det är enkelt att börja cykla. Allt som krävs är en helt och fungerade cykel med riktiga reflexer och en cykelhjälp. Börja med en kort runda och arbeta dig sedan uppåt och framåt mot längre sträckor.
  • Vi på Bantasnabbt.se tycker faktiskt att cykling är mycket, mycket roligare än löpning. Hur uppfriskande är det inte att cykla fort, fort i en nedförbacke när man precis kämpat sig upp för en brant backe?
  • Genom att det är mindre påfrestande på kroppen så kan man cykla en längre tid vilket alltid är positivt när du vill gå ner i vikt. Du behöver inte få ont i fötter eller ben som när du springer.
  • Cykla tillsammans. På en cykel är det mycket enklare för alla i en grupp att hålla samma tempo, så hitta någon att cykla med så blir det dubbelt så roligt.
  • Kombinera mera! Om du har relativt nära till jobbet och möjlighet att duscha på plats så är cykling perfekt. Istället för att sätta av en timme för träning för eller efter jobbet så kan du istället använda den tid som skulle gått åt till att sitta i bilköer för att komma till jobbet till att träna. Voila! Du har sparat in en timme och har mer tid till annat!
  • Många alternativ! Om man vill cykla så behöver man bara inte cykla rakt fram. Om du har en mountainbike så kan du ge dig ut i lite mer utmanande terräng och på så sätt även träna upp balansen på samma gång!
Dela gärna vår sida!

Inga relaterade inlägg.


Lämna en kommentar



Hälsoblogg